Monday, June 28, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 13- MISTERI KOPI

Harini saya akan memberikan sedikit ulasan tentang satu Rancangan Sembang tamu : Misteri Tamu yang dianjurkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka. Bersama Sr GS, Dr Siti Nur Aliaa Roslan




LINK: https://youtu.be/d-q-toRLmD4

Dalam rancangan ini banyak yang saya pelajari sebagai contoh kebaikan kopi dan had untuk sseorang minum kopi tersebut. Kopi ini mempunyai pelbagai jenis, dalam rancangan ini banyak jenis kopi dan kebikannya diterangkan oleh Dr. Aliaa Roslan. Beliau ada juga menyatakan sukatan kopi yang patut diambil oleh seseorang, jika tidak dihadkan pasti akan mendatangkan penyakit. 

Selain itu, jangan minum kopi pada pagi hari semasa perut kosong kerana kopi akan membuat perut anda sakit.

Sebenarnya apa yang dikatakan itu saya sendiri pun gemar minum kopi masa perut kosong memang akan membuat perut saya sakit secara tiba-tiba. 


Menurut pengalaman saya, kopi yang pernah saya minum adalah latte yang pernah dibuat oleh Mc Donald yang sangat sedap dan sejujurnya saya bukan lag gemar sangat kopi tapi saya lebih kepada teh person gitu. Daripada rancangan ini, membuat saya berminat untuk mengdalami lagi tentang kopi ini.

Kawan-kawan blogger sekalian pula bagaimana, apakah kopi kegemaran korang?



Buktikan kehadiran






No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

MULTIMEDIA 1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.  NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5.  ASAS GRAFIK MUDAH 6.  ASAS GR...